top of page

ספר: המפתח למנהיגות אנושית - אריה פישביין

אריה פישביין

המפתח למנהיגות אנושית


המטרה החשובה בכתיבת הספר היתה להשפיע על מנהלים בכל הדרגים ולשכנע אותם, שזו הדרך הנכונה



להניע אנשים ולהפעיל אותם לטובת הארגון. 

מנהיגות בגישה אנושית היא מנהיגות המושתתת על יחסי אנוש חמים, גילוי אכפתיות וסימפטיה מול האדם הכפוף לך, הקשבה אמיתית למצוקותיו ורצון אמיתי לסייע לו לפתור את מה שמציק לו ועלול לפגוע בתפקודו. שיטה זו יפה לכל רובדי החיים, לכל שכבות האוכלוסייה, לכל מצב ובכל גיל. היא מתאימה להורים המבקשים לכוון את ילדיהם להצלחה ולערכיות; למורים הרוצים להוביל את תלמידיהם להישגים בלימודים ולאזרחות טובה; השיטה מתאימה ליחסים בין בני זוג, יחסים המבוססים על כבוד הדדי, השתתפות כנה ואמיתית בדאגה ובשמחה, אהבה וחברות אמת; והיא כמובן מתאימה למנהל הרוצה להפעיל את אנשיו ולסחוף אותם אחריו. מנהיגות בגישה אנושית מתאימה גם ליחסים בין חברים. בזכותה חבריך יאהבו אותך, יסתייעו בך וכמובן “יהיו שם בשבילך" בעת הצורך.

הספר מלא בדוגמאות מנסיונו האישי של המחבר ותובנות מכל אירוע, בסיום כל פרק מופיע ריכוז של טיפים וכלים ניהוליים למימוש בפועל . זהו ספר מעשי הנותן כלים אמיתיים להובלת אנשים בהצלחה רבה







תוכן העניינים

על המחבר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ........ . . . . . . . . . . . . 8

מבואה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ......... . . . . . . . 11

מילות פתיחה, אלוף )מיל'( אליעזר שקדי . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 13

הקדמת המחבר מנהיגות בגישה אנושית . . . . . . . . . ....... . . . . . . .  14

סיפור להתחלה 81

שער ראשון: נדבכים אישיים . . . . . . . . . . . ....... . . . . . . . . . .  . . . . . 23

פרקא' גיבוש הסגנון המנהיגותי . . . . . . . . . . . . . . ................. . . . .  24

פרק ב' עשר התובנות שלי בחיים . . . . . . . . . . . . . . . . ......... . . . . .  34

פרק ג' עיצוב דמותי כמנהיג בגישה האנושית . . . ................ . . . . .  46

פרק ד' המעבר מפיקוד בצבא למנהיגות אזרחית . . . . . ........... . .  82

שער שני: מנהל ומנהיג הפועל בגישה אנושית . . . . . . . . . . . . . . . . . 91

פרק ה' יחסי אנוש וטיפול בפרט . . . . . . . . . . . .......... . . .. . . . . . . .  92

פרק ו' בניית חזון, מטרות ויעדים . . . . . . . . . . . . . ................... . . . 114

פרק ז' המודל האנושי לניהול קונפליקטים ומשא־ומתן . ........... . .  122

פרקח' עבודת המנהל מול מנהלי־המשנה . . . . . . ................ . .  . . 132

שער שלישי: מנהיגות בגישה אנושית ברמ"ח איברים . . . . .  . . . . . . 151

פרק ט' מנהיגות ואסטרטגיה ניהולית . . . . . . . . ............ .. . . . . . . .  152

פרק י' מנהיגותו של משה . . . . . . . . . . . . . . .................. . . ... . . . .  162

פרק י"א טיפול במשברים והובלת שינויים בארגון . . . ......... . . . . . . 178

פרקי"ב 'המנהיג האנושי' בעבודה ישירה מול אנשים . . . ........... . . 190

פרקי"ג תכונות המנהיג בעבודה בתוך הארגון . . . . . . . . ............. . 212

פרקי"ד תכונות ‘המנהיג האנושי' . . . . . . . . . . . . . ................ . . . . 222

פרק ט"ו — 30 כללי הזהב למנהיגות ממוקדת באנשים . . . . . . . . . 238

פרק ט"ז מודל ‘אפיק' להערכת המנהיגות בגישה האנושית ....  . .  240

פרקי"ז ההיבט האנושי להעברת הרצאה מרתקת ומועילה . ......... 246

סיכום:

המפתח למנהיגות בגישה האנושית . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..... . . . 266

"עשרת הדיברות" לניהול נכון בכל הרמות . . . . . . . . . . . . . .... . . . 270

בקשה להארות ולהערות על הספר . . . . . . . . . . . . . . . . . . ... . .. . . 271



מילות פתיחה  -  אליעזר שקדי, אלוף מיל'  בעבר מפקד חיל האוויר ומנכ"ל חברת "אל על":


ספרים רבים נכתבו בנושא ניהול ומנהיגות. גדולתו של ספר זה, שהוא מבוסס על מקרים אמיתיים. קראתי את ספרו של אריה, שאני מכיר היכרות רבת שנים מחיל האוויר, התרשמתי ונהניתי מאוד. אריה אוהב אדם בכל נפשו ומאודו, ומאמין שכדי להגביר את המוטיבציה של האנשים שאתה מנהל, יש לתת להם יחס חם ואנושי.

הדבר בא לידי ביטוי מעשי בסגנון הניהול והמנהיגות שלו, כפי שהכרתי כשהוביל את מערך ההגנה האווירית, שעליו היה מופקד בחיל האוויר. את המסר המרכזי מעביר אריה, בשפה קלה ומובנת, באמצעות תיאורם וניתוחם של מצבים המוכרים לכולנו בחיי היום יום. צורת הכתיבה המיוחדת מושכת לקרוא את הספר מתחילתו ועד סופו, ללא הפסקה. הספר פורט בפני הקורא סיפורי הצלחה ולצידם גם סיפורי כישלון, ההופכים את הספר הזה לכל כך אנושי ומדבר אל הלב. מצאתי בספר עצות מעשיות לניהול חכם, לצד חוכמת חיים של אדם מיוחד, שהוא איש של אנשים.מאפיינת את אריה ההתייחסות העמוקה לרגשותיהם של אנשים, על חלומותיהם, רצונותיהם ובעיותיהם האישיות. דרך ההבנה והטיפול ברמה האישית אפשר, לשיטתו של אריה, להניע אנשים לבצע את המטלות מרצון ומתוך תחושת מחויבות, עם כל הלב, ולא מתוך חשש מעונש. הספר מציג עשרות דוגמאות מהחיים ומציע טיפים ניהוליים. כדאי לקרוא לעומק, בפתיחות, ולאמץ חלק מההמלצות. אין לי ספק שהספר מאיר זוויות חדשות ומרתקות בנושא הובלת אנשים ומנהיגות.


דוגמא לסיכום פרק ה'

מנהל ומנהיג הפועל בגישה אנושית  -  יחסי אנוש וטיפול בפרט


1. על המנהל להתייחס לעולמו הפנימי של העובד 

2. עובדים לא עוזבים חברות, אלא עוזבים מנהלים". העובד נקשר ומחויב למנהל “ האישי שלו. 

3. תתייחס אל העובד כאדם, והוא יהיה נאמן לך תמיד

4. תיאוריית הניהול המובילה של מקרגור: יצר האדם טוב מנעוריו, האדם אמין, רוצה לתרום לחברה ולעשות טוב ככל יכולתו

5. הדוגמה אישית שנותן המנהל חשובה להעלאת המוטיבציה של העובדים 

6. מתן אהבה אמיתית לעובדים שלך היא היא המנהיגות האמיתית. באהבה זאת תסחוף את עובדיך אחריך

7. נהג בחומרה במי שאכזב, תן תמורה בעלת ערך לטובים 

8. התייחס לעובדיך במידת האמינות והיושר, שצריכה להיות טבועה בך באופן טבעי 

9. באם הענשת חשוב שתקפיד כי העונש יהיה הוגן ומתאים 

10. החיוך אינו פוגע במעמדך כמנהל. הוא מפשיר את האווירה, משדר אופטימיות ומשפר ביצועים. לפיכך, אל תפחד לחייך

11. עזור לעובדים להתפתח וקדם אותם, כדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם 

12. כדי לקבל עליך גם לתת. תן יחס טוב ותקבל כפליים גם במאמצים וגם בנאמנות האישית אליך

13. כשחבר בא לבקש ממך עצה לעיתים מה שהוא מבקש זו הקשבה בלבד ורצון לדבר

14. היה מאזין טוב, גלה סבלנות וסובלנות, עודד את העובדים לדבר על עצמם, התעניין בדבריהם ובכך תגביר את המוטיבציה שלהם

15. כל אדם רוצה להרגיש חשוב תן לעובדיך הרגשה שהם חשובים 

16. תן גיבוי לאנשיך. גם אם טעו, תן להם הרגשה שאתה עומד מאחוריהם ותומך בהם 

17. שים על שולחנך בובה של דולפין, היא תזכיר לך שאפשר להגיע לתוצאות טובות באמצעות משוב חיובי על ביצועים טובים ולא באמצעות כעסים וענישה

18. ולבסוף, ובעצם בהתחלה: קרא את הספר “כיצד תרכוש ידידים והשפעה בחברה" של דייל קארנגי


ניתן לרכוש את הספר בסטימצקי וצומת ספרים ובאתר של מ www.afikk.com

או בהנחה בהזמנה טלפונית 0537556688   ובמייל arie@afikk.com

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加
bottom of page