top of page

תקצירי הרצאות (מושבים מקבילים צהרים יום 2) - כנס 2022





איך אפשר להנהיג בעולם כל כך כאוטי?

מנחה לימור רביד


בעולם שבו שינוי רודף שינוי, ישנה דרישה הולכת וגוברת ליכולת להתמודדות עם השינויים והאתגרים שהם מציבים. מנהיגים כבר לא יכולים להסתמך על דפוסי ההצלחה הקודמים שלהם. במציאות הכאוטית מתגלה המנהיגות הגמישה כתנאי להתנהגות אפקטיבית ומאפשרת למנהיגים לנהל משברים ושינוים, לזהות הזדמנויות ולמנף אותן והופכת את המנהיגים למשמעותיים ביותר עבור הארגונים. בסדנה נבחן את עקרונות הליבה של המנהיגות הגמישה ואת השפעתה על החוסן האישי והארגוני, על יכולת הלמידה ועל יציבות הארגון בתקופה של שינויים. הסדנה מבוססת על הספר "המנכ"ל שבך" ועושה שימוש בפרקטיקות של מנהיגות גמישה להתנהלות בזמן משבר. כל זאת מתוך הסיפורים, הכלים והתובנות של מנכ"לים ישראלים מובילים המופיעים בספר.

במהלך הסדנה נכיר את עקרונות הליבה של המנהיגות הגמישה ואת השפעתה על החוסן האישי והארגוני, על יכולת הלמידה ועל יציבות הארגון בתקופה של שינויים. נתרגל פיתוח מיינדסט אג'ילי המהווה הלך רוח של צמיחה  ומודעות, סתגלנות ויכולת התאמה, ההופכים את תהליכי השינוי זריזים יותר ואפקטיבים יותר. גמישות היא עניין של אימון, וככל שאדם מיומן יותר בהפעלת גמישות במצבים שונים, כך ברגע האמת, כששינוי מגיע, קל לו יותר לפעול, להגיב ולנצל את ההזדמנויות שמביא עימו השינוי. הסדנה חווייתית ומרובה בתרגילים אישיים וקבוצתיים.


על המנחה:

לימור רביד - יועצת ארגונית, מומחית בפיתוח מנהלים (בקבוצות ובליווי אישי), חלוצת גישת "המנהיגות הגמישה" בישראל. מרצה בכירה לחדשנות וליצירתיות בניהול ההון האנושי, ולהתמודדות עם שינויים. מחברת (במשותף) הספר "המנכ"ל שבך", המביא את סיפוריהם של 32 מנכ"לים ומנכ"ליות מובילים בישראל ולצד כל סיפור כלי ליישום התובנה המרכזית של כל אחד ואחת מהם.



 

התנהלות ממוקדת-פתרון בתקופת אי-ודאות 

מנחה ד"ר יורם גלי


הסדנה תציג עשרה עקרונות של הגישה ממוקדת-הפתרון, שפותחה במקורה על-ידי סטיב דה שייזר בשנות השמונים, כגישה אפקטיבית לטיפול קצר מועד. המטרה הראשונית של הסדנה היא להכיר את עקרונות הגישה כדרך להתנהלות אישית ומקצועית בתקופה זו. הסדנה תאפשר היכרות ושימוש בכלים מובילים של הגישה, כדרך אלטרנטיבית לדרך המסורתית בה כל אחד פועל. המטרה השניונית עבור כל משתתף היא, לבחון מה מגישה זו ניתן לשלב במסגרות מקצועיות שונות: ייעוץ, הדרכה ואימון.

 הסדנה בנויה על תחום הידע שעוסק בשינוי. הגישה ממוקדת-הפתרון (The Solution-Focused approach) הינה גישה שפותחה על-ידי סטיב דה שייזר ובהמשך גם על-ידי אינסו קים ברג שותפתחו. הסדנה מעוצבת כך שלצד הבנת העקרונות, מתנסה כל משתתף על נושא או סוגיה שמעסיקים אותו ושיש לו עניין לקדם בחייו. התרגול וההתנסות מאפשרים למשתתפים לזהות את הייחוד שבגישה זו במובחן מגישות מוכרות אחרות. ולבחון ולבחור במה הוא בוחר כדרך חדשה להתנהל בחיים.

 

על המנחה:

ד"ר יורם גלי - PhD, MEI, מנכ"ל CreaTeams ו-SFT, יועץ בכיר לפיתוח ארגוני - מרצה, מנחה, סופרוויזור, מאמן ומדריך. - חבר בצוות ההיגוי של SOLWorld - הקהילה הבינלאומית להטמעת הגישה ממוקדת-הפתרון בארגונים - חבר (הנהלה, לשעבר) ב-'אפק' - האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים

 - יועץ מוסמך באגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת



 

מחוברות ארגונית ממוקדת ערכים - כיצד ניתן ליצור מחוברות ארגונית בעידן הנוכחי ובאתגרים המורכבים כיום?

מנחים אבישי לנדאו ואסנת גורי אורן


"מודל דולן התלת צירי לערכים" מאפשר למקם את סוגיית המחוברות הארגונית במרכזו ולבחון את סוגיית המחוברות הארגונית דרך שלוש עדשות: האלמנטים הכלכליים/מעשיים, האלמנטים האתיים/חברתיים והאלמנטים הרגשיים/התפתחותיים והשילובים שביניהם ובמקביל לזהות מהם 4-5 ערכי הליבה העשויים לסייע בנושא וכל אחד מהם יפורק למשמעויותיו ולדרכי התנהלותו. המודל מבוסס על מחקר ב-14 מדינות ועל התנסות בארגונים בעולם ובישראל בת למעלה מחמש עשרה שנים, על ספרי העיון בעולם הערכים. המשתתפים יחוו ויתרגלו את התהליך וייצאו מהמפגש עם: תפיסה, מתודולוגיה וארגז כלים אשר יאפשרו לנו שימוש בהם בתהליכי הייעוץ.

נלמד ונתרגל דרכי התמודדות עם זיהוי הפערים שבין ערכי הארגון המוצהרים לערכיו בפועל, סוגיות של סתירות בין ערכים.   נתנסה בכלים אבחון לגיבוש ערכי הארגון   וכיצד ניתן לתרגם את הערכים למאפיינים התנהגותיים ולשילוב הערכים בחוויית העובד.


על המנחים:

אבישי לנדאו - מייסד ומנהל המרכז הישראלי לערכים, יועץ ארגוני בכיר, משחקולוג ומאמן (מ.א.),  שותף למהדורות בעברית של ספרי עיון והדרכה  בעולם הערכים,  מנחה   בהסמכות בינלאומיות במנהיגות, ניהול ואימון על פי ערכים, סמנכ"ל למשאבי אנוש-חבר הנהלה בשורה של ארגונים גדולים ומוכרים, "שופט-צד" / נציג ציבור בבית הדין לעבודה וחבר ועדת העבודה-התאחדות התעשיינים (בעבר).


אסנת גורי אורן - מנהלת למידה ופיתוח עובדים בחברת טבע תעשיות פרמצבטיות. במקביל, עוסקת בחיבור בין ערכים ארגוניים לשגרות ניהוליות ותהליכי משאבי אנוש רוחביים. כותבת בבלוג המגרש הארגוני.  יועצת ארגונית ומנחת קבוצות.מנחה מוסמכת בתכנית דו שנתית למנחי קבוצות – אוניברסיטת תל אביב.MA בסוציולוגיה ארגונית וניהול ידע במסלול מחקרי בהצטיינות.



 

אוריינטציה במצבים סבוכים

מנחה ד"ר אורי לנדאו


הסדנא עוסקת בייעוץ לפיתוח אוריינטציה, כלומר, גישה שממקדת את הייעוץ בעזרה לנועצים לפתח אוריינטציה חדשה לגבי דרכם. הייעוץ הזה רלוונטי גם לפרט יועץ או מנהל, גם לצוות ניהול ולהנהגות של ארגונים וגם לקולקטיבים גדולים יותר. אוריינטציה נוגעת בשלש שאלות המשתקפות זו בזו: מי אנחנו, איפה אנחנו ולאן אנחנו הולכים, והיא מתקיימת בעיקר ברובד אינטואיטיבי. שינוי אוריינטציה כרוך בהרפיה (let go) מסדר קיים, בשהייה ב'לימבו' וביצירה של תמונה של סדר חדש. הסדנא תתמקד בהמחשת המושג, בהבהרת הדינמיקה של היצירה ובדרכים בהם יכול יועץ לסייע לה להתרחש.

הסדנא מציגה גישה ייעוצית שהתפתחה, התגבשה והתמקדה אצלי במשך שנים רבות. לגישה מקורות פילוסופיים ותיאורטיים, כמו גם מקורות בהתנסות מעשית בייעוץ אישי למנהלים, בהנחיית קבוצות, בהנחיית תהליכי חשיבה, ובהנחייה של תהליכי שינוי אסטרטגיים ומערכתיים.

הלמידה והערך המוצעים למשתתפים בסדנה הינם:

1. פיתוח דימוי מוחשי של התופעה לה אני קורא אוריינטציה, כלומר, 'איך זה נראה' 2. קבלת מושג על הדינמיקה הכרוכה באבדן אוריינטציה ובפיתוח אוריינטציה חדשה 3. זיהוי התנסויות שלהם שרלוונטיות לנושא הסדנא 4. הכרת את המושגים העיקרים ואת המיומנויות הנדרשות על מנת לעשות ייעוץ לפיתוח אוריינטציה


על המנחה:

ד"ר אורי לנדאו - ב.א. היסטוריה כללית מ.א. פסיכולוגיה קלינית, דוק. סוציולוגיה של ארגונים; מדריך בביה"ס להנחיה של אוניברסיטת ת"א, מנחה קבוצות, יועץ סגלים ומפקד בביסל"מ; יועץ לתהליכי שינוי אסטרטגיים-מערכתיים: פרקליטות המדינה, מערכת המשפט, מטכ"ל ורמטכ"ל, הרשות לניירות ערך ועוד, כולל עבודה מתמשכת במשך מספר שנים עם ראשי המערכות והנהגותיהן.



 

עכשיו הזמן לאהבה! 

כיצד נהיה יועצים ויועצות קשובים יותר לעצמנו, לסביבה ולארגון?

מנחה איריס שדה רסלר


לאחר הסבר תיאורטי קצרצר יתחלקו המשתתפים לקבוצות עבודה של 4-5 משתתפים. שיטת העבודה תהיה של שאלות ומילוי של "דפי עבודה" אישיים. לאחר כל פרק ייערך שיתוף בקבוצה הקטנה ולעיתים גם שיתוף במליאה. כל העבודה תעשה על פי  המודל של TIARA LEADERSHIP , חברת ייעוץ בינלאומית, שמבססת את העבודה  על שאלות אישיות , כתיבה ושיתוף. מניסיון הן כמנחה והן כמשתתפת  עם המודל התועלות רבות: סיוע במיקוד העבודה הייעוצית חשיבה מחודשת על היעדים המקצועיים  אפשרויות לשיפור עצמי כדי לשפר את הנוכחות המקצועית. מודעות לחזקות ייעוציות ואתגרים של שנה זאת *הנאה מדרך עבודה מיוחדת

מתוך אמונה עמוקה שכדי לדבר על הנושא של מנהיגות קשובה ולייצר שינוי בחברות אנו נזקקות ונזקקים להתנסות ראשית בעצמינו ולהיפך למנהיגות ומנהיגים קשובים הלמידה בסדנא תהיה התנסותית ואישית. הערך המרכזי שכל יועץ ויועצת יקבלו הוא אפשרות חד פעמית להסתכלות מעמיקה, עדינה ומתחשבת  פנימה וסימון של חזקות ואתגרים.


על המנחה:

איריס שדה רסלר - אני יועצת ארגונית ומאמנת למציאת הייעוד True Purpose, מוסמכת מנהיגות שאקטי- אוניברסיטת סן דייגו, ומאמנת בשיטת TIARA LEADERSHIP. אני מאפשרת למנהיגות ומנהיגים להיות הגרסה הכי הטובה ביותר של עצמם וכך להוביל ארגונים להצלחה עסקית. אני מלמדת מנהיגות קשובה במסגרת הכשרות של קפיטליזם קשוב ישראל ובארגונים ומאמנת אישית וקבוצתית בשיטת TIARA.



 

שבירת פרדיגמות בדרך לקיימות חברתית עסקית

מרצים פרופ' טלי סגר גוטמן, פרופ' איריס וילנאי יעבץ, פרופ' שקד גלבוע, ד"ר יואל אסרף




במושב זה יוצגו מחקרים שבוצעו במסגרת התמחות ייעוץ ארגוני בתכנית ה- MBA, הפקולטה לכלכלה ומנהל עסקים, המרכז האקדמי רופין. יוצגו זוויות ראייה חדשות ביחסי אדם-ארגון, הבאות לידי ביטוי ברמת עובדים, מנהלים ולקוחות. כל מחקר יודגם על ידי התנסות בכלי אבחון יישומי הנגזר ממנו.

המשתתפים ייחשפו לממצאי שלושה מחקרים: העבודה הראשונה מיישמת את מודל ה- affordances כדי לטעון שכל אחת מעמדות העבודה הפיזיות של העובד  - בבית ובארגון - נתפסת כמאפשרת מידה אחרת של אינטראקציות בינאישיות ושידור סימבולים של הארגון ושל העצמי. התייחסות כוללת למקומות בהם מבצע העובד את עבודתו תנבא את הwellbeing-  שלו. עבודת המחקר השנייה תתמקד במנהלים בארגונים בעלי פעילות בינלאומית ותתבסס על תיאוריית ה- Echelon Upper הגורסת שאם רוצים להבין אסטרטגיות אזי קודם כל יש להבין את "האסטרטג - המנהל הבכיר" המהווה תוצר של פרמטרים כגון השכלה, ניסיון ואף תכונות אישיות. העבודה השלישית עוסקת בלקוחות ומתבססת על  תיאוריית שיווק-יחסים (Relationship-Marketing) בהקשר של עסקים קטנים. התאמת השירות לצרכי הלקוח ויחס אישי מחזקים אצל הלקוחות מחויבות, המהווה תשתית לנאמנות ארוכת טווח, ובו זמנית מסכנת את פרטיות הלקוח ועלולה לאבדו.


על המרצים:

פרופ' טלי סגר-גוטמן - ראש ההתמחות ייעוץ-ארגוני בתכנית ה- MBA במרכז האקדמי רופין. מרצה בכירה וחוקרת בתחומי רגשות בארגוני שירות וחווית לקוח. חברת מערכת במספר כתבי עת מדעיים מובילים בעולם. בעלת ניסיון עשיר בתחום הפסיכולוגיה-הארגונית וניסיון מעשי כיועצת ארגונית בתעשייה וכמנהלת משאבי אנוש. פרופ' סגר-גוטמן הינה מנחת קבוצות מטעם אוניברסיטת תל אביב ומנחת מיינדפולנס מטעם מכון מודע במרכז הבינתחומי. 

פרופ' איריס וילנאי-יעבץ - מרצה בכירה בשיווק במחלקה למנהל עסקים של המרכז האקדמי רופין. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במנע"ס מהאוניברסיטה העברית ודוקטורט בניהול מהטכניון. מתמקדת בהשלכות של עיצוב סביבות פיסיות ווירטואליות על צרכנים, עובדים, מנהלים והאינטראקציות ביניהם בארגונים, בסביבות קמעונאיות ובאינטרנט. בעבר מנהלת בכירה בחברה למחקר וייעוץ שיווקי וארגוני.


פרופ' שקד גלבוע - מרצה בכירה בתחומי הניהול והפיתוח-הארגוני. חוקרת בתחום של חווית-לקוח ומשמשת כראש ההתמחות מנהיגות אסטרטגיה וניהול בכיר בתכנית ה- MBA במרכז האקדמי רופין. מרצה בתחומי פיתוח ארגוני, תקשורת ניהולית, ניהול הון-אנושי וסמינר בניהול חווית-לקוח מזה כ-13 שנים. בעבר עסקה פרופ' גלבוע בהעברת סדנאות בתחומים אלה לארגונים שונים.


ד"ר יואל אסרף - ראש תוכנית ה- MBA במרכז האקדמי רופין וחוקר בנקודת הממשק של אסטרטגיה ושיווק בינלאומי בנושאים כגון: ניהול חברות גלובליות על פי דוקטרינת כללים פשוטים, אסטרטגיות לפיתוח פעילות בינלאומית, יכולות שיווק גלובליות, אג'יליות, ספונטניות, אלתור ותכנון בסביבה גלובלית. בעבר מנהל בכיר בתעשייה.


 

הרצאות TED קצרות

טכנולוגיות ופיתוח ארגוני

אדם ומכונה - הילכו יחד גם בעולם הייעוץ?

מרצה סמדר תדמור


ההרצאה תסקור מחקרים חדשים שנעשו על המגמות והשינויים בעולם העבודה ותציג את התפישות הרלוונטיות המשפיעות על פיתוח אנשים וארגונים. פרסונליזציה ניהולית, שימוש בדאטה אנליטקס ככלי לקבלת החלטות, שילוב בינה מלאכותית בתהליכי פיתוח אנשים, שימוש במוטיבציות האישיות למקסום פוטנציאל העובדים ועוד.

ההרצאה תציג את המגמות הרווחות בעולם ואת היישומים הפרקטיים, במערכות הטכנולוגיות החדשניות שישנן. תציג פלטפורמה טכנולוגית חדשנית לניהול אנשים ותשתף באתגרי הטמעת השינוי . המשתתפים יחשפו למגמות העתיד , יעלו שאלות ודילמות הקשורות להשלכות  על הכישורים והמיומנויות שידרשו מיועצים  ועל אופן עבודת היועץ במציאות בה הטכנולוגיה תופסת חלק מרכזי בחיינו.


על המרצה:

סמדר תדמור - בעלת MA בסוציולוגיה ארגונית יישומית. יועצת ארגונית מזה 30 שנים. בעברי יועצת פנים ארגונית ברפאל, סמנכ״לית משאבי אנוש בדלתא גליל תעשיות, וב- 17 השנים האחרונות יועצת ארגונית בארץ ובחו״ל. מלווה הנהלות ומנהלים בתהליכי צמיחה והתאמה לעולם העבודה המשתנה. בשנה האחרונה מנכ״לית חברת קלארו, סטארטאפ טכנולוגי בעולם ה- HRTech .



לומדים מהבית - מציאות או חלום?

מרצה נטע נוימן שולב




בשנת 2020 עברו ארגונים ועובדים גלובליים רבים מהפך עם המעבר לעבודה מהבית. האתגר הארגוני הראשוני היה שמירה על המשכיות עסקית, מאוחר יותר יצירת מעורבות של עובדים מהבית ולבסוף מתן מענה לעובדים חדשים (ONBOARDING). הלמידה הארגונית עברה אף היא מהפך בהתאם לצורך להתאים לעובדים מרחוק בתרבויות שונות, ובנוסף לענות על צרכי הארגון החדשים. בהרצאה זאת נדון באתגרים השונים של הלמידה מהבית והדרכים להתמודדות.

מטרת ההרצאה לדון באתגרים השונים של למידה ארגונית מהבית ולהציג דרכים ותוכניות המותאמות לאתגרים אלו שבהם השתמשנו באמדוקס. בהרצאה אשתף מהתובנות והמשובים שקיבלתי בשנתיים האחרונות, המתמקדים בשתי נקודות מבט, חוויית העובד הלומד מהבית וחוויית המדריך המלמד מהבית.


על המרצה:

נטע נוימן שולב - מובילה את קבוצת הדרכת הלקוחות באמדוקס משנת 2020, הנותנת מענה לצרכים עסקיים של ארגונים עבור קהלים מגוונים. נטע עוסקת בלמידה הארגונית למעלה מעשור ומילאה תפקידים שונים עבור לקוחות החברה ועבור העובדים כמפתחת הדרכה, מדריכה ומנהלת תוכניות למידה. לנטע תואר שני מאוניברסיטת חיפה ובעברה היתה מרצה באוניברסיטה ובטכניון.

 

Performance based Approach - ייעוץ בגישת שיפור ביצועים בעולם המשתנה בקצב מהיר, הדורש מארגונים להגיב מהר ומעובדים להתאים את עצמם - ארגונים נדרשים להגיע לביצועים מהירים

מרצה רענן הס


ההרצאה מתבססת על שני מודלים תיאורטיים: 1. Performance based Approach - ייעוץ בגישת שיפור ביצועים. 2. Open systems theory - ארגונים נדרשים היום להגיב לסביבה ולשפר ביצועים מהר. כמו כן בעולם שבו פעילות מערכות טכנולוגיות רבות עוצמה, נעשה שימוש בבינה מלאכותית, האוטומציה חודרת לכל פינה, אנחנו נדרשים לעבודה עם פרדיגמות שתאפשרנה לנו להגיב מהר ולסייע לארגונים לעשות את ההתאמות האסטרטגיות. בעתיד יועצים ארגוניים יידרשו לעשות שימוש בטכנולוגיות ייעודיות במהלך ההתערבות בארגונים: למשל: כלים לניתוח מערכות לצורך אבחון, טכנולוגיות של אימון לצורך סיוע בגיבוש תפיסת תפקיד, כלי אבחון אישיותיים און-ליין.

יינתן הסבר על הגישות הנ"ל ועל אופן השימוש בהן בארגונים, כולל מספר דוגמאות מהתערבויות שאני מבצע בארגונים בשיטות אלו.


על המרצה:

רענן הס - פסיכולוג ארגוני-תעסוקתי, לשעבר חבר הנהלת איפא ויו"ר ועדת פרסומים. רענן מאוהב בשילוב של פסיכולוגיה וטכנולוגיה בעבודתו. לרענן חממה טכנולוגית קטנה שבה הוא מפתח מערכות מבוססות פסיכולוגיה לצורך התערבות בארגונים ובאנשים. החזון שלי הוא להנגיש פסיכולוגיה ברמה גבוה באמצעות טכנולוגיה ולשפר ביצועים של אנשים וארגונים.

 



 

Diversity as a resource

מנחה שמואל מרחב


הסדנה מבוססת על מודל שפיתחתי ב 1996 ומספקת מסגרת התבוננות והתנסות שמטרתן לאפשר למשתתפים לחוות את הפוטנציאל הגלום במגוון תרבותי. המשתתפים יזהו את המגווון הרחב שכל אחד מהם מייצג באופן אישי ויבחנו סוגיות ודילמות מעשיות מנקודות המבט השונות של תרבויות.  מודל העבודה מאפשר למשתתפים לזהות את הזדמנויות הצמיחה הגלומות באתגרים ובקשיים הנובעים מהטרוגניות ושונות בארגון. המשתתפים יצאו עם קווים מנחים וכלים להנחיית תהליכים מסוג זה בארגונים ובמסגרות נוספות.

המודל מבוסס על תפישת השונות כמשאב, ונוצרה מתוך הניסיון המקצועי שלי. בבסיס המודל השאלות: 

  • אילו תרבויות כל אחד מאתנו מייצג? 

  • מה בי הוא תוצר של התרבות שבה גדלתי, מה אוניברסלי ומה אינדיבידואלי? 

  • מה יש בפרקטיקות ובחכמה של תרבויות אחרות שכדאי לי לאמץ במצבים מסוימים 

 המשתתפים יתנסו בחוויית למידה מרתקת וילמדו ליישם אותה. 

הסדנה תאפשר למשתתפים להתנסות במתודולוגיה ובכלים של המודל דרך התנסות אישית ולקיים דיון על אופן הטמעתה בארגונים השונים מתוך ההקשר של יצירת שייכות והכללה בארגונים מגוונים תרבותית.


על המנחה:

שמואל מרחב - משורר וצלם במקורו, מנחה ויועץ אסטרטגי למנכ"לים והנהלות מ- 1988.  בעבר-  מנכ״ל "המרכז הישראלי לפריצת דרך" (הפורום). מ- 1988  מאמן בעלי עסקים, מנהלים וצוותים כשותף בחברת Coaching בע"מ, מ- 1997 מנכ״ל מרחב אפשרויות בע"מ המתמחה בליווי והנחיה של מהלכים אסטרטגיים ושל מנכ"לים והנהלות, ומפתח מתודולוגיות לפיתוח כישורי ניהול ומנהיגות תפורות לצרכים ייחודיים של ארגונים. בעל הטורים "שאלה של ניהול" ו- "לחשוב קריירה" שפורסמו בדה מרקר במשך 13 שנים. 

ייצג בארץ את מתודולוגיית קונברסנט לשיתוף פעולה אפקטיבי בממשקים ובארגונים מטריציוניים.

עובד בעיקר עם חברות מגוונות בעולם העסקי. בעשור האחרון מקדיש כשליש מהעבודה לעולם החברתי והציבורי.האתגר שלמענו הוא מוכן להשקיע מעצמו לגמרי הוא כיצד למנף את סכנת ההכחדה הגלומה בשינוי האקלים ליצירת טרנספורמציה מיטיבה לחברה האנושית. 



 

חווית עובד בעולם משתנה 

אור שלו ואריק אלבו


המושב יקנה למשתתפיו תפיסה וכלי יישום ממכלול נקודות מבט על "חוויית העובד": הגדרת המהות, ההיבט האמפירי, האסטרטגי והתקשורתי. וביתר פירוט:

בפתיחה נגדיר ונתחום את המושג "חוויית עובד". 

נדון בחשיבות שלו ובהכרח של ארגונים בעולם העבודה הנוכחי, לא רק לספק חוויית עובד חיובית, אלה גם להיות מסוגלים לעדכן באופן שוטף את 'הצעת הערך'  ולהתאים אותה לצרכים והמוטיבציות המשתנות של העובדים. 

בהמשך נעסוק, בשיתוף עם נציגות מארגון מוביל - קרסו מוטורס : אביבית זמיר - מנהלת מחלקת פיתוח ארגוני ו- HRBP וגליה ארגמן – מנהלת גיוס ומשאבי אנוש, בשלושה נדבכים של ניהול חוויית עובד בארגון: 

מחקר ומדידה: הצגת מתודולוגיה למדידה רציפה של חוויית עובד, כולל פתרון טכנולוגי תומך. 

אסטרטגיית משאבי אנוש: קבלת החלטות מבוססות על הנתונים של המדידה על מנת לשפר את חווית העובד ולהתאימה לצרכים משתנים ולאוכלוסיות מגוונות בארגון. 

תקשורת שיווקית/ארגונית: מינוף חוויית העובד הארגונית לשיפור מיתוג המעסיק.

על המרצים:

אור שלו - בעל תואר שני בהתנהגות ארגונית ויועץ ארגוני מוסמך. מנכ"ל משותף באו.די. פיתוח ארגוני ואחראי על תחום המדידה, המשוב וההערכה. בעל וותק של 15 שנים בתחום. מלווה ומייעץ לארגונים רבים בתחום של  סקרים ותהליכי מדידה. מעורב בפיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית של או.די. לסקרים ותהליכי הערכה ופיתוח המוצר למדידה מתמשכת של חוויית עובד.


אריק אלבו - יועץ בכיר בחברת OD - כל מה שמחבר בין הארגון לעובד: פסיכולוג, מגשר, מומחה להטמעת תוכן - זהות ושפה - תקשורת פנים ארגונית, מרצה ומתודולוג .בעבר: בעלים BRANDIN מיתוג למידה ותקשורת פנים בארגונים, מייסד הקמפוס וראש אגף הדרכה ופיתוח ארגוני בפרטנר תקשורת ומנהל הדרכה ופיתוח 

ארצי, המוסד לביטוח לאומי.

אביבית זמיר - מנהלת מחלקת פיתוח ארגוני ו- HRBP  - קרסו מוטורס 


גליה ארגמן - מנהלת גיוס ומשאבי אנוש - קרסו מוטורס 


 

היתרונות בפיתוח אסטרטגיית אימפקט טק בחברות טכנולוגיות

מרצה סיון לחמן


מיזמים טכנולוגיים בתחומים רבים הם בעלי אימפקט חיובי על אנשים וסביבתם בעצם ליבת העיסוק שלהם. ממדיקל דיווס, דרך ed-tech ועד חקלאות מדייקת ופוד-טק. בעולם ההשקעות היום בו כל מיזם צריך למצוא את הזווית התחרותית שלו, ליצירת אסטרטגית אימפקט הכוללת מפת דרכים, קשר לתכנית העסקית ומדדים, יש בדיוק את האפקט הנחוץ. בדיוק כפי שישנה אסטרטגיה עסקית-פיננסית, כך צריכה להיות אסטרטגיה עסקית-פיננסית-מקיימת. זו דרך לנהל שיח בעלי עניין, לייצר ערך ייחודי לחברה ולכמת את ההשפעה הסביבתית שלה. המדדים מותאמים לכל חברה בנפרד, תעדוף נעשה דרך שאלונים ולבסוף מתקבלת אסטרטגיה ומפת דרכים


על המרצה:

סיון לחמן - מנהלת תחום אימפקט-טק, BDO

MSc. in Engineering, business development and impact business growth and over two decades of industry experience .As director of sustainability, I have written and implemented CSR policies and Impact-Tech strategies in global companies. I believe that only through business growth can true impact be achieved.

 

הטמעת תפיסת פיתוח ארגוני בר קיימא בתאגיד המים הראשון בישראל - 

סיפור חברת הגיחון

מרצה רומי דר


אציג מקרה בוחן של חברת הגיחון שהטמיע תרבות לחשיבה ברת קיימא ומה הארגון הרוויח ממהלך זה. אציג את השיטה בה פעלתי ביישום העבודה לפי תקן ISO - ת"י 10000 - דרישות לניהול מערכת תאגידית, תוך הצגת מקומו של היועץ לפיתוח ארגוני ותרומתו לשינוי מסוג זה. בהרצאתי אציג את שלבי הפיתוח שעבר הארגון החל משלב של גיבוש זהות עצמית הכולל גיבוש ערכים, חזון וקוד אתי ודרך שיטות ניהול סיכונים ושיח עם בעלי העניין . במקביל לזאת, אתמקד גם בתפקידיו של היועץ לפיתוח ארגוני בתהליך זה. אציג את תפקידי היועץ "מוביל", "מאפשר" "מסייע" - כיצד כל אלו תרמו להצלחת יישום השינוי המבוקש. 

על המרצה:

רומי דר - יועץ לפיתוח ארגוני המתמחה בהטמעת מערכות ניהול ואיכות מבוססות תקני ISO רבים. במשך עשר שנים ליווה את חברת הגיחון בהטמעת תרבות עבודה לפי תקני איכות. חברת הגיחון, הינו התאגיד הגדול בישראל מבין תאגידי המים ואשר היה ראשון כשהוסמך לתו היהלום היוקרתי (חברה המוסמכת ליותר מ- 7 תקני ISO).

 

התרומה של פיתוח ארגוני בר קיימא להתמודדות עם העולם המשתנה

מרצה ד"ר דודי אילת




אני מציג את מודל מנהיגות מעצבת מתגמלת ומראה שתיאורטית המנהיג המעצב לכאורה עדיף. תוצג השאלה איזה מנהלים עדיפים? מתגמל או מעצב? העדיפות לכאורה היא למעצב אבל במחקר שלי מצאתי אחרת-דווקא המתגמל! ועכשיו בוא נבין מדוע. נסביר על המחקר מה בדקתי ומה מצאתי ומה התובנות  של הדברים לעולם הייעוץ הארגוני.

ההרצאה תכלול:

1. כלים לבחינת ערכים ארגוניים

2. כלים לבחינת סגנונות מנהיגות של מנהלים בארגונים

3. כלים למדידה של אקלים אתי ארגוני לאור תוצאות המחקר על מה צריך לשים דגש בפיתוח מנהלים בארגונים כמו רשויות מקומיות וארגונים ממשלתיים.


על המרצה:

ד"ר דודי אילת - מנחה ומרצה  בתחומי ניהול ומנהיגות ,אתיקה ,מנהל ציבורי מדיניות ציבורית במספר מוסדות אקדמיים: האוניברסיטה הפתוחה, הקריה האקדמית אונו ועוד. חוקר בתחום המנהיגות והאתיקה, השתתפתי בהטמעת תכניות אתיקה ברשויות מקומיות בישראל, כותב מאמרים בתחום.


רוח צה״ל: ערכים ואתיקה מקצועית אז והיום

 מרצה ד"ר אבשלום אדם

 

רוח צה"ל משמש כתעודת זהות ערכית.   שכן תפקידו של המסמך נקבע מראשיתו להתוות את הדרך לחיילים בבחירת המעשה הראוי שחובה לעשותו, במעשיהם היומיומיים וביחסי הגומלין שלהם. החיילים ינהגו, יחנכו, ויבקרו את עצמם וזולתם לפי ערכי רוח צה"ל. בשנת 2002 עלתה הדרישה ליצירת רוח צה"ל שנועד להחליף את הקוד האתי שפותח על ידי אסא כשר. 

תהליך יצירת רוח צה"ל כמסמך של "אני מאמין" credo  של הארגון נעשה בדרגים הגבוהים ביותר של הארגון ובשיתוף סידרה של הוגי דעות בתחום המוסר והאתיקה באקדמיה. כמשתתף פעיל בתהליך הפיתוח של רוח צה"ל וכאדריכל התכנון של תהליך הטמעת רוח צה"ל אשמח לשתף במידע מיצירת תוכנית ההטמעה. אתאר תהליכי עומק בארגון ובזרוע יבשה בהכוונת ההתנהגות הראויה בעשייה המוסרית והמקצועית בצה"ל.  

היום 20 שנה אחרי, ניתן לדבר בפרספקטיבה על הפער בין תעודת הזהות של הארגון אז לבין התפקיד שממלא רוח צה"ל היום בזהות הארגונית ובפעילות הארגונית והמבצעית של צה"ל.  


על המרצה:

ד"ר אבשלום אדם -Values Management   יועץ בכיר -    ethics.co.il




 

אילו ערכים ניתן לקבל מקהילות ארגוניות בהקשר של מחוברות עובדים ולקוחות?

מנחה גלית גנאור




הסדנא תעסוק בערך שניתן לקבל מתוך הקהילות ארגוניות או קהילות של לקוחות. במהלך הסדנא המשתתפים יקבלו כלים כדי לייצר שיח בארגונים בנושא הערך שניתן לקבל מהקהילה, חשיבות של הקהילה והיתרונות שלהם בנושא של מחוברות עובדים ולקוחות.

בסדנה נדון במה זאת קהילה, מהם המרכיבים המרכזיים של קהילה. בהקשר בין קהילה לבין ארגון - ואיך ניתן לייצר גמישות וחדשנות ארגונית באמצעות קהילות ארגוניות. קהילה בעולם עבודה היברידי. ובמודל הערך של Bain  ויועלו שאלות כגון - אילו ערכים קהילה מביאה, מה היתרונות וכיצד יועצים יכולים להביא ערך לארגון על ידי התנעה של קהילות ארגוניות.

הפעילות המוצעת היא עבודה בקבוצות על מודל הערך. כל קבוצה תחשוב על קהילה - בין אם זאת קהילה פנים ארגונית חברתית, קהילה פנים ארגונית מקצועית, קהילת לקוחות, או קהילות פ.א.י - ותמפה את הערכים השונים שניתן לקבל מהקהילה עבור הארגון בהתבסס על המודל של Bain.


על המנחה:

גלית גנאור - מייסדת Social Knowledge   יועצת אסטרטגית בכירה.  גלית, מומחית מובילה בתחום קהילות, ניהול הידע, רשתות חברתיות, וחוכמת ההמונים בארגונים, בעלת ניסיון של למעלה מ- 15 שנה כמובילת פעילות עסקית-טכנולוגית, בארגונים גדולים ובינלאומיים, מומחית בניהול והקמה של תהליכי תומכי ידע ארגוני ומינוף ידע עובדים לשיפור ביצועים עסקיים.

Comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación
bottom of page