top of page

מודל המנהיגות האוניברסלי ומערכות ההפעלה של המנהיגות

מבוא 

אחד המתחים העיקריים בחיים ובמנהיגות הוא המתח שבין ייעוד לביטחון, בין חלק שבתוכנו שרוצה להיות משהו גדול, להטביע חותם ותובע את המחויבות העמוקה ביותר שלנו וחלק אחר בנו שפשוט שאינו רוצה לקחת כל כך הרבה סיכון.

המתח הזה הוא מובנה. הוא חי בתוך כל אחד מאיתנו, כל הזמן. האופן שבו אנו פותרים את המתח הזה, קובע איזו מערכת הפעלה פנימית (דינמיקה פנימית) 'נריץ' בתוכנו – קריאטיבית או ריאקטיבית.

אל מול המתח הזה, אנו עושים בחירות שמגדירות את החיים שלנו ואת המנהיגות שלנו. כשאנחנו מתכווננים אל מה שאנו הכי רוצים, אנו פוגשים את מה שאנחנו הכי חוששים ממנו. הפחד תמיד אורב בפנים, מזהיר אותנו לא ללכת לעבר הייעוד והחזון – זה נראה מסוכן מדי. אך אם אנחנו לא חיים בקצה היצירתיות והתשוקה שלנו, אנו נעשים רעילים לאלה שסביבנו ולעצמנו. 

אם אנחנו מכוונים את עצמינו בעיקר על ביטחון, אנחנו חיים ומובילים באופן ריאקטיבי. אם אנחנו מכוונים את עצמינו אל עבר כוחם המושך של הייעוד והחזון ומקבלים את הסיכון הכרוך בכך, אנו מפתחים את התודעה הקריאטיבית. 

שתי מערכות ההפעלה הפנימיות הללו ניצבות במרכז מודל המנהיגות האוניברסלי שפיתחה חברת Leadership Circle. העיקרון העומד מאחוריו הוא שכדי להוביל בצורה אפקטיבית, עלי לפתח את מערכת ההפעלה הפנימית שלי/התודעה שלי. הדבר נכון עוד יותר בעולם המורכב בו אנו חיים. כדי להיות מנהיגים אפקטיביים במורכבות, מערכת ההפעלה הפנימית שלנו צריכה להיות מורכבת לפחות כמו הסביבה שבה אנו חיים. 

 

מהלך המפגש 

במהלך המפגש יציג ואדיק רוזנבליט את מודל המנהיגות האוניברסלי, את מערכות ההפעלה השונות של המנהיגות, העומדות בבסיסו ואת המבנה השונה של מערכות הפעלה אלה. בהמשך הוא יתייחס לשאלות:

* איך מערכת ההפעלה משפיעה על ההתנהגויות של המנהיג ומדוע כבר לא מספיק ללמד ולאמן מיומנויות?

* איך קשורה מערכת ההפעלה הפנימית שלנו לאפקטיביות המנהיגות?

* איזו מערכת הפעלה מותאמת יותר להובלה בעולם מורכב ואיזו פחות?

* איך ממפים את מערכת ההפעלה הפנימית?

* מהי הדרך בה ניתן לפתח ואף 'לשדרג' את מערכת ההפעלה?

בסיום המפגש, משתתפים שיהיו מעוניינים להכיר את מערכת ההפעלה הפנימית שלהם ואת מידת האפקטיביות של המנהיגות שלהם, יוכלו לקבל קישור לשאלון הערכה עצמית ולתאם עם ואדיק שיחה קצרה להסבר ממוקד על הפרופיל שלהם.

 




על מוביל המפגש:

ואדיק רוזנבליט – פסיכולוג קליני ויועץ ארגוני, בעל ניסיון של כ – 30 שנה בפיתוח מנהיגות של מנהלים בכירים, צוותים וארגונים. ואדיק יועץ למגוון רחב של ארגונים ותעשיות בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות הוא עסק בתרגום ובהתאמה של התפיסות והכלים להערכת מנהיגות של חברת Leadership Circle לעברית ומשנת 2021 הנו נציג החברה בישראל.

 

על אחראית המפגש

מיכל בלימן הררי – מנכ"לית פרוסנס יעוץ ניהולי

מיכל מומחית בהובלת תהליכים מורכבים (מימוש חזון ואסטרטגיה, הובלת שינויים, בניית תשתיות צמיחה בחברות סטארט-אפ ואחרות ובניית צוותים מובילים), סדנאות והכשרות מנהלים בדרגים השונים וליווי אישי למנהלים בכירים.

מיכל משלבת ניסיון ייעוצי והנחייתי, עם ניסיון מעשי שנצבר לאורך כ-20 שנות ניהול בכיר בתחומי מערכות המידע, השכלה אקדמית במתמטיקה, כלכלה והתנהגות ארגונית עם מומחיות בכלים מובילים ברמה עולמית כגון של מכון בלצ'ארד, Lumina Learning ומכון אדיג'ס.

מיכל מרצה במסגרת תוכניות פיתוח המנהלים של להב – הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ובמסגרת התואר במנהל עסקים בהתמחות משאבי אנוש, במכללה האקדמית אונו.


bottom of page